Kalendarz

<<
Wrzesień 2017
>>
Pn
Wt
Śr
Cz
Pt
Sb
Nd
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Musisz być zalogowany aby dodać wydarzenie!
Tutaj jesteś:

07.08.2013 09:49

Siedem parowozów w Chabówce

Wiemy już jakie parowozy mają wziąć udział w tegorocznej Parowozjadzie, którą w Chabówce organizuje PKP CARGO. W dniach 24-25 sierpnia  w górskiej scenerii zaprezentują się zabytkowe lokomotywy
z Chabówki, Wolsztyna, Czech i Pyskowic.

 

Parowozjada to rodzinna impreza, którą PKP CARGO przygotowuje nie  tylko dla miłośników kolei, ale także dla osób które szukają dobrej zabawy w ostatni wakacyjny weekend. W tym roku w Chabówce organizator spodziewa się następujących zabytkowych parowozów: TKh49-1, TKt48-191, Ol12-7 oraz Ty42-107 z Chabówki, ponadto
Ol49-69 z Wolsztyna, 475.101 z Czech oraz Ty42-24 z Towarzystwa Opieki Zabytków Kolejnictwa  Organizacji Skansenów w Pyskowicach. Oprócz historycznych lokomotyw w Chabówce będzie można zobaczyć zabytkowe składy pociągów znajdujące się na terenie skansenu. Są to zarówno wagony pasażerskie, niektóre z początku XX wieku, jak i towarowe, których nigdzie na co dzień nie zobaczymy. Wśród nich, cysterny, węglarki, kryte, czy unikat na skalę światową, polskiej budowy wagon do przewozu gęsi.

 

Warto pamiętać, że podczas dwóch dni imprezy na trasach z Chabówki do Dobrej k. Limanowej, Zakopanego, Rabki Zaryte oraz Mszany Dolnej będą kursowały pociągi retro zestawione z zabytkowych lokomotyw i wagonów. Pierwszy przejazd wyruszy z Chabówki już o godz. 8:20 w sobotę 24 sierpnia. Szczegółowy rozkład jazdy pociągów znajduje się na stronie www.skansen.hg.pl

Zapraszamy do spotkania z PKP CARGO w Chabówce. Skansen Taboru Kolejowego, w którym co roku odbywa się Parowozjada, obchodzi właśnie swoje 20-lecie działania.

 

Przedstawiamy gwiazdy tegorocznej Parowozjady:

 

Ol49-69 – Skonstruowany w 1953 roku w zakładach Fablok - Chrzanów.  Przeznaczony do prowadzenia pociągów osobowych, prowadził także pociągi towarowe i wykonywał manewry na stacji. Warto wspomnieć, że znajdujący się na stanie w Wolsztynie parowóz to w rzeczywistości lokomotywa Ol49-99. "Zamiany" parowozów dokonano w 2001 roku podczas naprawy głównej Ol49-69 w Gnieźnie.

Ol12-7 – Skonstruowany w 1912 roku w zakładach Fablok - Chrzanów. Na co dzień stacjonuje w Chabówce i jest jedynym zachowanym w Polsce parowozem serii Ol12. Parowozy te stanowiły zmodernizowaną wersję (na parę przegrzaną) austriackich parowozów serii 329. Po pierwszej wojnie światowej na PKP znalazło się 106 maszyn tej serii, które obsługiwały pociągi osobowe na liniach kolejowych byłego zaboru austriackiego. Jest obecnie najstarszym czynnym parowozem w PKP.

Ty42-107 – Wyprodukowany w 1946 roku. Producentem parowozu były Zakłady Metalowe H. Cegielski w Poznaniu. Od 1998 roku stacjonował w Lokomotywowni Sekcji Eksploatacji Taboru Trakcyjnego w Rybniku, gdzie przez 15 lat oczekiwał napraw.  Obecnie jest po naprawie głównej, która trwała prawie 5 lat w Skansenie w Chabówce.

TKt48-191 – Skonstruowany w 1957 roku. To ostatnia lokomotywa zbudowana dla PKP       w zakładach Fablok – Chrzanów. Parowozy serii TKt48 produkowano od 1950 do 1957 roku. PKP zakupiło 191 lokomotyw tego typu, obsługując nimi pociągi w ruchu podmiejskim             i lokalnym, a w rejonach górskich pociągi osobowe i pośpieszne.

TKh49-1 – Skonturowany w 1961 roku w zakładach Fablok – Chrzanów. Jest najmniejszym     i najmłodszym parowozem w Skansenie w Chabówce, gdzie trafił w 1996 roku z Huty "Florian" w Świętochłowicach, pracował pod oznaczeniem TKh-5695. Jest ostatnim czynnym parowozem reprezentującym serię trzyosiowych tendrzaków typu "Ferrum", przeznaczonych do obsługi manewrów na bocznicach wewnątrzzakładowych.

475.101 „ Šlachtična” w tłumaczeniu z Czeskiego na Polski oznacza Szlachciankę. Wyprodukowana została w 1947 roku w zakładach Škody w Pilznie i w tym samym roku je opuściła. Maksymalna prędkość jaką może osiągnąć to 100 km/h. Warto wiedzieć, że jest to najdłuższy parowóz, który będzie obecny na Parowozjadzie. Długość Szlachcianki wynosi 24.800mm.

Ty42-24 – wyprodukowany w roku 1945 w  Chrzanowie. W dniu 18 czerwca br. po trwającej blisko 4 lata naprawie głównej odbyła się próba parowa oraz odbiór kotła parowozu przez inspektora Transportowego Dozoru Technicznego. Na co dzień można go podziwiać w siedzibie Towarzystwa Opieki Zabytków Kolejnictwa i Organizacji Skansenów                   w Pyskowicach.

 

Więcej informacji:

Mariusz Przybylski

Rzecznik PKP CARGO

Tel. 663 290 705

m.przybylski@pkp-cargo.pl

Wasze komentarze

~gość 03-03-17 22:52
Amazing issues here. I’m very glad to see your article. Thank you so much and I am looking ahead to contact you. Will you kindly drop me a e-mail? https://vk.com/wall394439642_35 He ate three big fish. No wonder he’s sick.
~gość 01-03-17 02:05
Take it easy. Don’t try to spare my feelings, give it to me straight from the shoulder.
~gość 13-02-17 06:48
Lose up to 23 pounds of pure body fat in just 3 weeks!, how did i do that?
The 3 Week Diet is an extreme rapid weight loss program that can help you lose up to 23 pounds of pure body fat in just 3 weeks! Get your customized diet plan from our official website and find out which foods you should be eating if you want to burn your belly fat away fast! Created by acclaimed personal trainer and nutritionist Brian Flatt, The 3 Week Diet is 100% guaranteed to deliver results!
look great? dont waste your time! lets do this, join with us and bet back your beautiful body at here:

http://tiny.cc/3WEEK4DIET

Thank

Dodaj komentarz

* - pole wymagane




Copyright (c) 2013 kolejtv.plPolityka prywatności