Kalendarz

<<
Październik 2017
>>
Pn
Wt
Śr
Cz
Pt
Sb
Nd
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Musisz być zalogowany aby dodać wydarzenie!
Tutaj jesteś:
KolejTV - 01.11.2011

Oceń odcinek:

Trwa wysyłanie Twojej oceny...
Ocena: 4.8 z 5. 49 ocen.
Kliknij pasek ocen aby ocenić wpis.
Obejrzało: 8089 osoby

Wasze komentarze

~gość 08-11-11 18:18
Dano nie pisałem, ale nie zmieniłem poglądów. NIE prywatyzacji przewoźnika towarowego, TAK przewoźnika osobowego.
Dalej nie ma nic o Odrzance, ale w sumie NIC się tam nie dzieje. Do następnych wyborów parlamentarnych.
Smutno to, ale taką mamy klasę polityczną, takich ludzi wybieramy.
~gość 08-11-11 13:04
Kolejowy Portal Informacyjny ( da się go znaleźć przez stronę :www.koleje.toplista.pl ) podaje , że rosną szanse na reaktywację odcinka : Skarżysko Kamienna - Stalowa Wola Rozwadów przez Ostrowiec Świętokrzyski i Sandomierz. Jest tam powiedziane , że ta reaktywacja miałaby nastąpić już od rozkładu jazdy 2011\012. Chodzi konkretniej o puszczony tym szlakiem pociąg relacji : Warszawa - Przemyśl. O Kostrzynie niestety nic nie wiem.
Wczoraj w telegazecie na telewzyjnej jedynce , a także na polsacie , na liście aktualności krajowych , pojawiła się informacja , rozkład jazdy 2011\012 ma być opublikowany w tym tygodniu.
To wszystko , co wiem.
Maciek z Lublina
~gość 08-11-11 12:36
czy ktoś juz wie jak bedzie wyglądał nowy rozkład pkp? i czy bedzie jakiś dalekobiezny pociąg do kostrzyna nad odra/
~gość 03-11-11 17:56
Fajny odcinek! Na szczęście droższe bilety mnie nie dotyczą :)
~gość 03-11-11 17:11
PKP Cargo jest w rękach państwa i przynosi zysk , dlatego należy sprzedać? O co tu chodzi? Najpewniej tym inwestorem strategicznym nie okaże się podmiot prywatny , co byłoby prywatyzacją , ale okaże się nim inny podmiot państwowy. Deutsche Bahn , czy kolej rosyjska? Zważywszy ogólnoświatową układankę geopolityczną nie oznacza to nic dobrego...
Dobrze , że prace na fabrycznym już się zaczynają , ale funkcjonowanie szlaku alternatywnego , tj. Łódź Widzew - Łódź Kaliska przez Chojny , a także Łódź Żabieniec - Łódź Widzew , wymaga poprawy. Dobrze , że na platformie przetargowej PKP PLK zauważyłem ogłoszenie dotyczące prac torowych na szlaku : Łódź Widzew - Łódź Chojny...
Dobrze ,że PKP PLK zabezpieczyła dostawy części do starszej generacji systemów sterowania ruchem. Rzecz jednak w tym , że systemy przekaźnikowe nie są wcale najstarsze wśród systemów sterowania ruchem. Są też dość często spotykane proste systemy mechaniczne , których częścią są ręcznie przestawiane rozjazdy i semafory kształtowe.
Semafory kształtowe są na stacjach : Zamość , Lublin Zemborzyce , Białystok , Czeremcha , Starogard Gdański , Płock , Kętrzyn i w wielu innych miejscach.
Cieszy fakt , że PESA pozyskała zamówienie na inspekcyjną wersję swoich szynobusów dla kolei rosyjskich... Zawsze to sukces polskiej firmy.
Ciekaw jestem , jaką to lokomotywę spalinową PESA zechce "wysmażyć" ?
Czy to będzie coś , co będzie zdatne dla ruchu pasażerskiego, a okazałoby się następcą starszych serii SU45 i SU46?
Patrząc na to , jakie możliwości mają nasze linie kolejowe , pozbawione sieci trakcyjnej , wydaje się , że lokomotywa spalinowa dla dalekobieżnego ruchu pasażerskiego - a prezes Malinowski przyznał , że PKP IC potrzebuje liniowych lokomotyw spalinowych - powinna spełniać takie warunki : prędkość maksymalna 120km/h , jednostkowy nacisk na oś : 16 - 17 ton , skład możliwy do uciągnięcia z pełną prędkością : 500 ton.
Zauważyłem też na stronie Rynku Kolejowego wzmiankę o tym , że Koleje Mazowieckie sposobią się do modernizacji 43 sztuk jednostek serii EN57. Serię EN57 produkowano bardzo długo , bo ponad 30 lat , a to sprawia , że modernizacja tej serii jeszcze kawał czasu będzie sensowna...
Maciek z Lublina

Dodaj komentarz

* - pole wymagane




Copyright (c) 2013 kolejtv.plPolityka prywatności