Kalendarz

<<
Kwiecień 2017
>>
Pn
Wt
Śr
Cz
Pt
Sb
Nd
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Musisz być zalogowany aby dodać wydarzenie!
Tutaj jesteś:
KolejTV - 02.10.2011

Oceń odcinek:

Trwa wysyłanie Twojej oceny...
Ocena: 4.5 z 5. 60 ocen.
Kliknij pasek ocen aby ocenić wpis.
Obejrzało: 9471 osoby

Wasze komentarze

marcelinio 29-12-12 19:46
fajne
~gość 11-10-11 12:34
Mnie szynobusy nie odrzucają. Wiele z nich cieszy oko np pasującym do sylwetki malowaniem jak - moim zdaniem - lubelskie SA103.
Na dzisiejszą miarę , zwłaszcza w kursach pozaszczytowych , korzystniejsze finansowo są szynobusy , niż składy wagonowe. Dotyczy to jednak osobówek o charakterze lokalnym. Na osobówkach dalekobieżnych mogą i powinny jeździć składy wagonowe , tak samo na IR czy TLK.
W niejednej sprawie kolej robi sobie koło pióra , to prawda. Nawet my , miłośnicy kolei to piętnujemy. Co innego jednak w rzeczowy sposób wytykać błędy , a co innego być ślepym na fakty.
Bałagan wywołany mnogością spółek nie jest pierdołą. Jest gigantycznym problemem. Niedofinansowanie też - na szczęście od mniej więcej 2005 roku wiele się zmieniło na korzyść - choć nie tyle , co potrzeba.
Pierdołą nie jest też kwestia przyjazności rozkładu jazdy. To jest sprawa ogromnej wagi. Nietrudno się jednak domyślić , że z tą pierdołą - ironizowałeś.
W kontekście tego wszystkiego warto odwiedzać biura poselskie i mówić tam , że społeczność miłośników kolei istnieje.
Maciek z Lublina
AdamMehring 10-10-11 21:59
@Maćku z Lublina.
Jeśli chodzi o jazdę SU45+Bipa to bardzo chętnie ale aby się to utrzymało trzeba by zapełnić ją ludźmi. W chwili kiedy rządzi rachunek ekonomiczny lepsze są mimo wszystko oszczędne szynobusy, które nie wiem dlaczego są przez wielu miłośników odrzucane.

Z drugiej strony kolej sama robi sobie zły PR. I nie mówię tutaj o mnogości spółek czy "ogólnym bałaganie" oraz niedofinansowaniu. Ale np. o takich pierdołach jak łatwość dostępu do oferty, czyli rozkładu jazdy.
~gość 10-10-11 21:13
Adamie , mam 30 lat i doskonale pamiętam naszą kolej z lat dziewięćdziesiątych minionego stulecia , pamiętam też pojedyncze epizody z końcówki lat osiemdziesiątych - mimo bycia wtedy dzieckiem , udało mi się pojedyncze epizody z końcówki lat osiemdziesiątych zapamiętać.
Dziękuję za odpowiedź co do klimatu : O KOLEI ŹLE , ALBO WCALE. W tej sprawie - i nie tylko w tej , myślimy podobnie , bo przecież łączy nas wspólna sprawa.
Do dziś mam w pamięci widok składów z SU45 , które miały żółte czoło , z piętrusami serii Bhp w malowaniu znanym jako jajecznica , które pod koniec lat dziewięćdziesiątych jeździły w relacji : Lublin - Łuków przez Lubartów i Parczew.
Jeszcze kilka lat temu , w roku 2006 , widok osobowego relacji : Lublin - Stalowa Wola Rozwadów , zestawionego z SU45 i dwóch bonanz , zwłaszcza w kursie popołudniowym z Lublina , nie był niczym dziwnym . Teraz taki widok byłby nieosiągalnym spełnieniem marzeń , choć w Lublinie są fiaty należące do Przewozów Regionalnych , np SU45 - 173.
W roku 1995 , gdziekolwiek nie byłbyś - ja miałem sposobność widywać coś takiego w Lublinie , Łukowie i Siedlcach , widok EN57 , ryflowanego , malowanego w żółto - niebieskie barwy , to była codzienność. Teraz , takie malowanie mają pojedyncze sztuki.
Pamiętam wiele , a regularnie robię zdjęcia pociągom od roku 2005 , jednak pierwsze w swoim życiu kolejowe zdjęcie zrobiłem w sierpniu 2003 roku w Suścu . Widziałem tam pospieszny ROZTOCZE , jadący ówcześnie w relacji : Rawa Ruska - Warszawa . Na czele tego pospiesznego , była tamtego dnia SP32 - 206 , w najbardziej właściwym dla serii SP32 - żółto zielonym malowaniu. Do dziś , z czynnych SP32 , takie malowanie ma - o ile dobrze kojarzę - SP32 - 202.
Na teraz to wszystko , co jestem w stanie powiedzieć. Dziękuję , Adamie , że podzieliłeś się ze mną swoimi spostrzeżeniami.
Maciek z Lublina.
AdamMehring 10-10-11 20:48
@Maćku z Lublina.
Nie wiem ile masz lat i jak głęboko twoja pamięć sięga, ale zasada o kolei źle albo wcale ma tradycję dość długą. Mniej więcej od czasu upadku PRL.

Moim zdaniem KolejTV nie jest typową propagandówką tylko pokazuje to lepsze oblicze kolei. W sumie jeśli sobie skompilujesz to co zobaczysz w KolejTV z tym co będzie w TVN i tym co piszą w Świecie Kolei to masz mniej więcej obraz kolei.

Co do rozbicia na drobniejsze spółeczki to podobne narzekanie było jak się rozpadały WPK i PKS. Tylko, że o ile WPK rozpadały się w miarę sensownie i raczej ciężko mówić o walce ZKM Gdańsk z MZK Starogard Gdański. To PKS się rozpadło tak, że nowe podmioty walczą. Tylko co z tej walki wyniknie. Po prostu żyjemy w ciekawych czasach.
~gość 10-10-11 16:44
Do kolei mam wiele zarzutów, nie raz kolej mnie zostawiła na peronie. Nie podoba mi się też wiele rzeczy - rozwalanie kolei na co raz mniejsze spółeczki, Koleje Wielkopolskie, Śląskie, itd.,brak integracji taryfowej, ale to co robi TVN to nic innego jak szukanie zwykłej sensacji i ogólne narzekanie na kolej. Kolej to nie jest jeden opóźniony intercity o 10 minut, którym się przejedzie jakiś dziennikarzyna TVNu, tylko codzienne dojazdy ludzi dzień w dzień do pracy, cięzka praca konduktorów, którzy muszą obrywać od pasażerów za cały burdel na kolei, itp. Kolej TV pomimo tego, że jest tubą propagandową PKP Intercity to i tak jest pozytywnym zjawiskiem.

PS: A tak na marginesie na tej mapce po prawej stronie macie źle ustawiony znacznik na Żuławską KD, która wg tego znajduje się w Pruszczu Gdańskim :) A w znaczniku Grudziądz kolejny błąd - nie ma takiej linii kolejowej jak Bydgoszcz-Grudziądz
~gość 10-10-11 11:32
Atak TVNu na Kolej TV wbrew pozorom wcale nie jest dziwny.
Zauważyliście , w jaki sposób oni przekazują informacje na temat kolei?
Ile razy odnotowali to , że na kolei coś dobrego się zdarzyło?
Ile razy odnotowywali problemy kolei?
Zestawcie te dwa elementy. Porównajcie proporcję dobrych wiadomości o kolei do złych , zauważcie , jakich słów używają , mówiąc o kolei!
Jeśli się coś krytykuje , trzeba wiedzieć , co się krytykuje , a oni - mówiąc oględnie - nie zawsze wiedzą , co krytykują.
Maciek z Lublina
E6ACT 09-10-11 19:05
Dagmara nadal nazywa się Kowalska i zastanawia mnie to jak by się nazywała gdyby przejeła nazwisko po mężu.
~gość 08-10-11 23:12
30 , 100 tysięcy za odcinek ? To chyba w tefałenie są takie stawki za produkcje marnych programów jak czarno na białym . Marny prowadzący zgarnia zapewne niezłą sumkę. Co za brednie . Te redaktorki realizują starą goebbelsowską metodę: Kłamstwo wielokrotnie powtarzane , staje się prawdą. " Żałosna telewizyjka- pracowałem tam, wiem co mówię. Wszędzie w mediach jest źle , ale takiej bzdury dawno nie widziałem.
AdamMehring 08-10-11 20:49
Przy okazji radzę dziennaszynie pójść na dworzec autobusowy powiedzmy w Gdańsku i zapytać się o połączenie Gdańsk - Kościerzyna. Otrzyma informację tylko o kilku kursach realizowanych przez PKS Gdańsk o pozostałych nie. Bo PKS rozpadł się na 186 spółek i każda ze sobą walczy.

Ale po co lepiej pluć na kolej bo na kolei jest jako taki porządek. I wystarczy tylko trochę zainteresowania by wiedzieć w jakim pociągu obowiązuje jaki bilet i gdzie można czym dojechać.

Dodaj komentarz

* - pole wymagane




Copyright (c) 2013 kolejtv.plPolityka prywatności