Kalendarz

<<
Grudzień 2017
>>
Pn
Wt
Śr
Cz
Pt
Sb
Nd
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Musisz być zalogowany aby dodać wydarzenie!
Tutaj jesteś:
KolejTV - 04.07.2011

Oceń odcinek:

Trwa wysyłanie Twojej oceny...
Ocena: 4.4 z 5. 9 ocen.
Kliknij pasek ocen aby ocenić wpis.
Obejrzało: 9399 osoby

Wasze komentarze

lody765 03-08-11 22:02
fajny
~gość 11-07-11 18:22
Great stuff, you hleepd me out so much!
rogonon18 11-07-11 16:07
Fajny odcinek
~gość 10-07-11 22:26
I have been so belwiedred in the past but now it all makes sense!
~gość 08-07-11 10:31
Zatem koniec linkowania i jeszcze jeden ostateczny komentarz:


Idą wybory i rząd w lubuskim szuka haseł, aby pokazać, że coś się dzieje i coś zrobiono. W myśl zasady: dzisiaj teściowej przekujemy uszy a kolczyki kupimy za jakiś czas.

W lubuskiem mamy mieć budowane kolejne odcinki S3. Ba! Nawet są podpisane umowy na ich wykonanie. Niby wszystko dobrze, ale wygląda na to że to pozory. W styczniu budowa S3 została skreślona z list do realizacji. Po awanturach, a właściwie można rzec że był to zryw społeczny którego rząd się przestraszył, przywrócono plany budowy. W efekcie wymyślono że pieniądze na S3 zostaną "zorganizowane" przez przesunięcie funduszy z PKP na budowę dróg. Zresztą poczytaj: http://tnij.com/s3_w_kibinimater
Nadal sytuacja jest niewyjaśniona. Ostatnio czytałem na ONECIE że GDDKiA dostała z banku kredyt na wykonanie pewnych odcinków dróg. S3 nie było ujęte w tym planie.

Po wyborach poznamy rzeczywisty stan finansów państwa i wtedy proces "(P)Olania" społeczeństwa rozkręci się na dobre. Mam wrażenie że po S3 jak i po Odrzance zostaną tylko rozgrzebane budowy.

PS.Nie jestem z Pisu, ani za PiSem, głosowałem na PO - po raz ostatni.
~gość 07-07-11 22:35
Temat poszedł ostro w świat przedwyborczy !!

Ważą się losy Odrzanki. Jeśli nasi parlamentarzyści i władze wojewódzkie nacisną kogo trzeba, to być może pod koniec 2014 roku pojedziemy pociągiem do Wrocławia i Szczecina z prędkością 120 km/godz. Jeśli nie, będzie jak dziś. 40 km/godz.

Czwartek, godz. 12.50, na peron dworca w Zielonej Górze wjeżdża pociąg do Krakowa. Tłoku nie ma, wszyscy zapewne znajdą miejsce. Ewa Urbaniak jadąca do Wrocławia mówi: - Podróż jest długa i męcząca, prawie cztery godziny, ale podchodzę do tego z dystansem. Poczytam książkę. Henryk Garncarczyk jest mniej wyrozumiały:

- Ten pociąg zwyczajnie się wlecze. Może za 20 lat będzie lepiej. Podobnie mówi Edward Palicki: - Nie wierzę, byśmy w najbliższym czasie mogli szybciej dojechać do Wrocławia. A ponadto musi być wyższy standard podróży - wagony są w fatalnym stanie. Podobnych opinii wysłuchaliśmy wczoraj kilkanaście.

Okazuje się, że mamy szansę, by to zmienić. Dziś pociąg z Wrocławia do Zielonej Góry jedzie prawie cztery godziny, a w latach 70. jechał dwie godziny i pięć minut. Za dwa, trzy lata, te dwie godziny z haczykiem też są realne. Kolejarze, a dokładnie Polskie Linie Kolejowe zaoszczędzili kilkanaście miliardów złotych, stąd mogliby niejako od zaraz zabrać się za rewitalizację Odrzanki.

I skończyć prace w 2014 roku, by wydane pieniądze rozliczyć do końca 2015 roku. A wtedy Unia Europejska odda nam z tego około 80 procent. Jest tylko jeden warunek, na rewitalizację Odrzanki musi się zgodzić nasz rząd i Komisja Europejska. Trzeba się spieszyć. O ile do 2015 roku nie wydamy zarezerwowanych przez Unię pieniędzy, to je stracimy.

Rzecznik PKP PLK Krzysztof Łańcucki powiedział nam, że niektóre inwestycje w trakcie przetargów, okazały się znacznie tańsze niż wcześniej zakładano. Dlatego w Programie Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko zaoszczędzono miliardy złotych.

Nie chce zdradzić sumy. Ale najważniejsze, że teraz te miliardy PLK chce wykorzystać. W tym najchętniej na rewitalizację linii 273 czyli tzw. Odrzanki. Dzięki temu pociągi jeździłyby z prędkością ok. 120 km/godz.

Dlaczego kolejarze mają wybrać Odrzankę a nie inne linie? Z prostego powodu. Bo innych linii nie zdąży się wyremontować i rozliczyć do 2015 roku. A z Odrzanką może się udać. Znalazła się ona na liście rezerwowej, stąd wykonano dokumentację przedprojektową na odcinek od Rudnej Gwizdanów do Rzepina.



Teraz może ona posłużyć do uzyskania niezbędnych pozwoleń, a nawet przeprowadzenia przetargu. Jego zwycięzca mógłby remontować linię według zasady ,,Projektuj i buduj''. To pozwoliłoby na rozpoczęcie robót już w przyszłym roku i zakończenie w ciągu dwóch lat.

Decyzja w tej sprawie nie należy do Polskich Linii Kolejowych, ale rządu czy raczej ministerstw, w tym infrastruktury i rozwoju regionalnego. Oraz pewnie finansów. Jeśli mamy w 2015 roku dostać od Unii Europejskiej około 500 mln zł, tj. 80 procent ogólnych kosztów, to w najbliższych latach trzeba będzie wydać około 600 mln zł.

Takie są wstępne koszty rewitalizacji. Warto chyba zaryzykować. Za 100 mln zł będziemy mieli linię kolejową, która w późniejszych latach będzie nas kosztowała kilkakrotnie więcej. A Odrzankę wcześniej czy później i tak będziemy musieli modernizować lub zamknąć, a wtedy Lubuskie wypadnie na pobocze. Nie tylko torów.

Przypomnijmy, że obecnie trwają przygotowania do modernizacji linii kolejowej od Zielonej Góry, przez Czerwieńsk do Zbąszynka. A także budowy tzw. łącznicy, dzięki której pociągi jadące do Poznania i dalej Warszawy ominą Czerwieńsk. Jak nam powiedział Zbigniew Wolny z poznańskiego oddziału PLK na razie trwają starania o uzyskanie decyzji lokalizacyjnej, opracowywana jest też dokumentacja. Wycięto część drzew, w miejscu, gdzie budowana będzie łącznica.

Pierwsze prace mają się rozpocząć w przyszłym roku, a zakończyć w 2013 roku. Inwestycja ma kosztować 73 mln zł, a część pieniędzy będzie pochodziła z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego. Dodajmy, że budowa łącznicy pozwoli także na uruchomienie szybkich i częstych połączeń z Sulechowa do Nowej Soli, przez Zieloną Górę.

z Gazetylubuskiej
~gość 07-07-11 00:03
Nie słuchasz Dagi czy masz coś z uszami? A moze nie rozumiesz? Powiedziała: że nie chce jej się wierzyć i że podobno... Ja to czytam jako ciekawotkę , której nie należy brać zbyt serio.... Czepiasz sie!!
~gość 05-07-11 15:47
Zbliżają się wybory więc... o remoncie Odrzanki zaczęło się mówić:

" Ponad 100-kilometrowy odcinek kolejowej Odrzanki spod Głogowa do Rzepina będzie remontowany. - Co prawda kolejarze nie zdążą na Euro 2012, ale i tak jest się z czego cieszyć - mówi senator Stanisław Iwan
Wiadomością o remoncie Odrzanki senator Iwan podzielił się z obradującymi w poniedziałek radnymi sejmiku. - Byłem na spotkaniu wiceministra infrastruktury z szefami Polskich Linii Kolejowych. Rewitalizacja Odrzanki jest przesądzona. Powinna być gotowa za dwa lata. Mówiono o odtworzeniu linii, by znów pociągi mogły jeździć 100 km na godzinę, jak 30 lat temu - komentuje Iwan.

Odrzankę, czyli trasę kolejową z Wrocławia do Szczecina, przez Nową Sól i Zielona Górę, sami kolejarze uważają za zdegradowaną. - Ona [degradacja] postępuje i nieprędko uda się ją zatrzymać - opowiadał zimą w Zielonej Górze Zbigniew Szafrański, prezes PKP Polskie Linie Kolejowe. Upadek tej znanej trasy odczuwają na własnej skórze pasażerowie w wolno jadących pociągach. Od południowej granicy regionu za Zieloną Górę pociągi mogą jeździć 40-70 km na godzinę. Ten odcinek PKP zakwalifikowały jako zagrożony zamknięciem w perspektywie 5 lat. - To oznacza, że będziemy musieli zamknąć jeden tor. Ta linia jest w programie odtworzeniowym i będziemy remontować poszczególne odcinki. Niezbędna jest jednak kompleksowa modernizacja. Zaplanowaliśmy ją, ale spadła na listę rezerwową - rozkładał ręce prezes Szafrański.

Wszystko jednak wskazuje, że dla Odrzanki nadchodzą lepsze czasy. Jej rewitalizacja może kosztować nawet 500 mln zł. Pieniądze mają pochodzić z funduszy unijnych, którymi zarządza Ministerstwo Infrastruktury. - One na pewno są. Jest ich prawie 4 mld zł. Tyle że do tej pory kolej nie potrafiła wydać ani złotówki. Rząd tu daje plamę. Może teraz coś drgnie - mówi poseł SLD Bogusław Wontor.

Źródło: GW Zielona Góra"

Więcej... http://zielonagora.gazeta.pl/zielonagora/1,35182,9893613,Ratunek_dla_kolejowej_Odrzanki__Bedzie_remont.html#ixzz1REqbfUuM

polecam komentarze na forum
~gość 05-07-11 12:54
poprzedni lipiec z 5 weekendami przydarzył się w 2005 roku, wcześniej w 1994, 1988, 1983... brawo Redakcja

Dodaj komentarz

* - pole wymagane




Copyright (c) 2013 kolejtv.plPolityka prywatności