Kalendarz

<<
Październik 2017
>>
Pn
Wt
Śr
Cz
Pt
Sb
Nd
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Musisz być zalogowany aby dodać wydarzenie!
Tutaj jesteś:
KolejTV - 05.01.2011

Oceń odcinek:

Trwa wysyłanie Twojej oceny...
Ocena: 4.5 z 5. 50 ocen.
Kliknij pasek ocen aby ocenić wpis.
Obejrzało: 10495 osoby

Wasze komentarze

~gość 02-02-11 21:56
Byłem przejazdem przez modernizowaną Gdańską podobają mi się te nowe tablice LCD ;] w końcu jakaś nowoczesność...

kolejarze tak trzymać...
~gość 21-01-11 21:30
wpis poniżej z 19-01-11 21:46 przywołuje stację Warszawa Centralna.
remontuje się, czyści się a w obecnym okresie ... już poświątecznym ... ma piękny świetlny wystrój wewnątrz i na zewnątrz budynku dzięki PKP Energetyka.
w poprzednich latach była choinka.
w oczekiwaniu na pociąg po zakupie biletu można było oczekiwać na dworcu na środku hali kasowej - nazywało się to oazą a bogatsi z biletem na 1 klasę mogli oczekiwać w "poczekalni 1 klasy". no i była brzydka poczekalnia na górze po przeciwnej stronie co była apteka.
jak się komuś nudziło siedzieć mógł pospacerować po dużym terenie dworca, wokół niego, w tunelach i na zewnątrz w budynku "złote tarasy". tam były elementy handlowo usługowe do skorzystania.
natomiast według wizji proroka obecną halę kasową miałyby wypełnić elementy handlowo usługowe. wchodząc schodami głównymi z poziomu tunelu peronowego czy też z poziomu budynku do jego wewnątrz od strony przystanków MZA czy taksówek nasz wzrok obejmowałby widok kin, teatrów, sklepów, jadłodajni - a to przecież już jest w "złotych tarasach".
wtedy pojawia się pytanie - a gdzie można kupić bilet?
podobno wizja proroka zakłada automaty a kasy biletowe z żywym człowiekiem miałyby być gdzieś zakamuflowane z tyłu w kącie obecnej poczty.
i podobno na peronach miałaby kwitnąć sztuka ludowa w postaci rzeźbiarzy.
dworzec kolejowy nie jest miejscem handlowo usługowo kulturalnym do spędzania czasu do prowadzenia życia społecznego.
on służy do kupienia biletu, poczekania, odjechania lub przyjechania. nie do kupowania, podziwiania, jedzenia, picia, fascynacji kulturą czy sztuką w zgiełku i hałasie jadących pociągów i kręcących się z walizkami na kółkach.
od tego są odrębne budynki i miejsca zlokalizowane w miejscowości. tam prowadzimy życie kulturalno towarzyskie czy robimy prozaiczne zakupy itp.
są takie dziedziny gospodarki nad którymi państwo powinno mieć kontrolę.
czy wszystko może być dochodowe według praw ekonomii?
może szpitale niech zarabiają na siebie. zróbmy jeden mały oddział wewnętrzny na leczenie zakamuflowany gdzieś w kącie po izbie przyjęć a reszta głównej przestrzeni po innych oddziałach niech stanie się handlowo usługowa.
może kościoły niech zarabiają na siebie. zróbmy jedną małą kaplicę na modły a reszta przestrzeni niech stanie się handlowo usługowa.
nie wszystko i nie wszędzie może być handlowo usługowe jeśli mija się z przeznaczeniem danego miejsca.
~gość 19-01-11 21:46
i dzięki takim właśnie ludziom, którzy nie mają pojęcia o zarzązaniu, polskie firmy poupadały w latach 90tych, a ich miejsce przejęły firmy zagraniczne. PKP jest jedynym tworem, kipsko nawet zreformowanym, który w sytuacji normalnej konkurencji już dawno by padł. A że był non stop dotowany z budżetu, czyli wszyscy na to płaciliśmy i nadal poniekąd płacimy, że koleje nasze są jakie są. Można powiedzieć ze wszyscy jesteśmy temu właśnie winni. A że konkurencji na tym rynku dotąd nie było więc i nie było motywacji by coś zmieniać. Bo PKP najmniej to chyba zależy na klientach.
I mają rację ci co mówią że dworce muszą zarabiać na siebie. Bo pan chce kupić bilet, poczekać i pojechać. Tylko dlaczego na Dworcu Centralnym nie czeka pan w poczekalni tylko idzie albo do jakiejś restauracyjki, albo na kawe, albo poczytać i kupić jakąś gazetkę, albo zjeść coś w FastFoodzie, itd. I co - to nie jest działalnośc komercyjno - handlowa, tak? To dlaczego pan z niej korzysta? Dlaczego miejsca z których większość osob korzysta, i chce korzystać, maja być minimalizowane przestrzennie, a miejsca z których korzytaja gł. bezdomni mają zajmować większość przestrzeni?
Polacy się jeszcze muszą wiele nauczyć, a najbardziej to bycia otwartym ( nie ograniczonym), dalekowzroczności (nie robienie na potrzeby dzisiejsze, a nawet wczorajsze), i nie bycia takim uparciuchami przy niedorzecznych pomysłach
~gość 13-01-11 10:36
dla mnie dworzec kolejowy to jest miejsce użyteczności publicznej a nie czyjś budynek komercyjny handlowo usługowy.
dla mnie dworzec kolejowy to budynek stacji kolejowej z kasą, poczekalnią, informacją, rozkładem jazdy, megafonem, peronami. reszta to "okoliczne dodatki".
od zakupów są sklepy.
od filmów są kina.
od sztuk są teatry.
od obrazów i rzeźb są pracownie artystyczne.
od kulinariów są restauracje.
i to bez względu na ustrój polityczny czy kończone studia w danym czasie czy ustroju. porządek musi być!
~gość 12-01-11 20:12
ten "gosc" co tak najeżdzał na Prześlugę, widzę że jest baardzo ograniczony, chyba jego pojęcie o kolejnictwie się zatrzymało na poziomie XVIII wieku!
Człowieku ty chyba nigdy nie byłeś za granicą! Człowieku ty chyba nigdy nic nie studiowałeś, a bynajmniej nie ekonomie! Utrzymanie wielkiego budynku po to tylko by ludzie mogli sobie kupic bilet czy poczekać na pociąg jest strasznie kosztowne! I było możliwe ale za komuny, dziś mamy prawo rynku i prawo do tego by zbankrutował albo zarabiał na siebie! Nie wyobrażam sobe portu lotniczego w takiej formie jak owy pan opisywał. I wielkie koleje zagraniczne, min DB, tak właśnie reformują swoje dworce. Byś panie pojechał do Ratysbony w Bawarii by zobaczyć dworzec dopiero co po rewitalizacji. Dworzec znowu stał się centrum życia społecznego, połączony z galerią że nawet nie wiadomo kiedy ta galeria się zaczyna. A pan chyba widoczznie chce, by nasze dworce były centru, a;e bezdomnych i kryminalistów, co nie mają się gdziepodziać bo ich zewsząd wygoniono, dworce które drogie w utrzymaniu popadają w ruinę!
I cieszę się że pośród tych wszystkich beznadziejnych, bez pomysłu kolejarzy wykształconych przez komunistów, znalazł się pan Prześluga który przynajmnien próbuje ten moloch jakoś zreformować, coś zmienić w nowoczesnym stylu. A że nie wszystko wychodzi tak jak sie planowało, to na pewno nie tylko jego wina. Wręcz ja jemu wspólczuje pracować w takim towarzystwie niby specjalistów. Bo wszyscy chcą zmienionej kolei, tylko tak na prawdę jak przyjdzie co do czego to każdy boi sie i nie chce jej zmieniać...
~gość 11-01-11 22:50
Mam taką prośbę! Czy redakcja KolejTV mogła by się dowiedzieć, co jest że wyremontowane składy PKP InterCity stoją na bocznicach i czemu my biedni obywatele musimy jeździć taborem sprzed lat ok. 50?
Można by oświecić ludzi jak to jest naprawdę.
Gratis dodaję filmik dokumentujący to wydarzenie:
http://www.youtube.com/watch?v=QJTjQxkFiDg&feature=player_embedded
~gość 10-01-11 18:06
SIERADZ KOLUSZKI PABIANICE trasa do wawy wschodniej



REDAKCJO TAM COS POWIEDZCIE. ZNISZCZONE BUDYNKI OD 50 LAT NIE REMONTOWANE ZAPRASZAM
Anna z Sieradza
~gość 09-01-11 17:39
odcinek o remoncie wrocławia. remontuje się inne dworce. bardzo dobrze. personą numer jeden od tychże remontów jest prześluga. persona o kilku określeniach ...
ojciec TLK,
ojciec COK,
kolejarz,
ostatnio wielki wizjoner i znów ojciec kolejnej spółki - dworce kolejowe.
jego wizja to zamienić dworzec kolejowy w coś typu złote tarasy warszawskie lub galeria krakowska ponieważ jego wizja budynku kolejowego to sklepy, jadłodajnie, kina, teatry, rzeźbiarze na peronach - jedna wielka bzdura!
Dworzec Kolejowy to budynek z kasami biletowymi, informacją, poczekalnią i megafonem...
... a dopiero potem dodatki jak coś zjeść, wypić, kupić, zobaczyć ... aby przyjemnie doczekać do odjazdu czy przyjazdu pociągu.
czy tak myśli kolejarz aby z dworca zrobić galerię handlową?
podobno miał wizję aby przez megafon służący do zapowiedzi pociągów puszczać reklamy.
na stacji Wa-wa Centr stoi "budka" service point - zapewne kolejny wizjonerski pomysł tej persony. póki co warszawa jest w polsce więc nie ma tu miejsca na service pointy tylko powinny być informacje.
megafon kolejowy to nie radio ani telewizja do puszczania reklam.
szkoda bardzo że jadący pociąg nie zatrzymuje się co pół godziny na pięciominutowe reklamy.
coś się pomieszało tej kolejowej personie prześludze w doznanych wizjach ...
... może czuje się kolejowym prorokiem?
... a może to pomieszanie zmysłów?
w celu przejazdu pociągiem należy kupić bilet na przejazd w ...
... w kasie biletowej - jakieś tam COKi - ekskluzywne biura jego autorstwa są bzdurne.
... i te idiotyczne TLK !!! Tanie Linie Kolejowe? słowo Tanie jest pojęciem względnym. nie dla każdego Tanie jest tanie. potem TLK było bez rozwinięcia. potem TLK było Twoje Linie Kolejowe. słowo Twoje też jest pojęciem względnym. nie dla każdego Twoje jest twoje. wreszcie od nowego roku znów na bilecie kolejowym jest napis - poc pośp.
i znów pociąg o taryfie pośredniej między najtańszą normalną a najdroższą ekspresową - czyli o taryfie pośpiesznej jest pociągiem pośpiesznym - tak jak pisze na bilecie.
chyba ta kolejowa persona prześluga z proroczymi wizjami to nie normalny prawdziwy kolejarz tylko karierowicz skaczący po stołkach kolejowych dla władzy i kasy
(jak większość takowych ludzi na stanowiskach w przedsiębiorstwach i w polityce)
Wielki Bukiet Kwiatów dla Wielkiego Kolejowego Wizjonera Prześlugi tym razem speca od Dworców Kolejowych i prezesa nowej spółki.
a co? tylko jakiś tam minister infrastruktury lubi kwiaty?!
każdy chciałby otrzymać Wielki Bukiet Kwiatów od przedstawicieli Narodu.
~gość 07-01-11 22:19
Z jednego się ciesze ze wchodzą koleje DB i oby tak dalej niech sobie jedzą po swoich szlakach które wybudowali wczasie drugiej wojny niech są koleje śląskie wraz z DB i niech stolica ma swoje koleje miejskie a sląsk swoje koleje sląskie napewno w DB nie brakuje wagonów tak jak w Polsce które stoją w warszawie opolu czy wrocławiu
~gość 07-01-11 07:50
Pani Dagmaro! Gratuluje wczorajszego debiutu w TVP 1. Mam nadzieje, że pozostanie Pani w dalej w kolej TV! Szkoda byłoby zmieniac tak sympatyczną prezenterkę!!!
Pozdrawiam, Marko

Dodaj komentarz

* - pole wymagane




Copyright (c) 2013 kolejtv.plPolityka prywatności